Kunde
Flexto er en rådgivningsvirksomhed, som vejleder og tilbyder leasing af kvalitetsbiler
Opgave
Webudvikling af et nyt WordPress-site og bilimports-integration.
Samarbejdet siden
Oktober 2019
Samarbejdspartnere
Design: Novagraf (Mogens)
Foto: Zenfoto
SEO: Sommersang Digital
Facebook: Adtivity
Lidt Lakrids har udviklet Flextos website, der skal segmentere og underbygge Flextos plads i leasing-markedet som den troværdige, kompetente og seriøse spiller.
Vi har igennem en årrække supporteret Flexto og deres website. Blandt andet har vi integreret og tilpasset sitets bilvisningsmodul ud fra Flexto’s ønsker og behov.
Flexto sendte for første gang leasingbileder på i markedet i 2010, og efter 12 år bag rattet, var det naturligt for Flexto at spørge os, om vi ville udvikle et nyt website til dem. Det var tid til et facelift og et kig under den tekniske motorhjelm.
Briefet lød på:
- Give den visuelle identitet en makeover - alt fra logo til billedstil
- Effektivisere arbejdsgange
- Øge websitets lead-generering
Webdesign stod Novagrafs tidligere bureau-afdeling for, hvorefter vi greb bolden og kørte opgaven i mål.
I Flextos tilfælde var parametre som funktionalitet, performance og integrationer vigtige, da sitets bilvisning og bagomliggende administration er bygget op omkring et 3. partsmodul. Desværre virkede dette modul ud-af-boksen hæmmende for både sitets “feel”, udseende og hastighed.
Men efter lidt koncentreret research, tilretning og tilpasning fandt vi løsninger og teknologien til at implementere dette vitale modul uden at skulle gå på kompromis med funktionalitet eller performance.
Alt nødvendig billeasing-information hentes direkte fra et tredjepartssystem, så websitet et toptunet og hurtigt for den besøgende.
Da vi i forvejen kendte Flexto som kunde, havde vi allerede fra start en rigtig god dialog om projektet. Flexto var omvendt også bekendt med både Lidt Lakrids-teamet og vores arbejdsmetoder, så vi kunne begge fokusere på at udvikle den bedste løsning med optimal funktionalitet.
Flexto er meget bevidst om egen identitet og deres rolle i markedet. Derfor satte de også tidligt i forløbet en stor ære i, at vi som udvikler forstod dette – og at dette skinnede igennem på det færdige website. Flextos nye site skulle signalere tryghed, troværdighed og professionalisme – både i design såvel som i funktionalitet.
Tjek sitet ud via nedenstående knap. I vores optik fortjener lækre biler et lækkert website - og det må man sige, at Flexto har fået.
Da vi først kom fra land, gik det tjept. Ingen tvivl om en tydligere forventningsafstemning og kravspecifikation have været væsenligt for hele processen. Men vi fandt ud af det hele undervejs, og kom frem til noget virkelig lækkert.
Sofie udviklede frontend og brugervenlig administration, Jesper stod for bil-integrationen og fremvisningen af bilerne, mens projektlederen sørgede for at projektet blev kørt i mål med løbende kommunikation mellem teamet og Morten fra Flexto.
Hos Lidt Lakrids sidder vi klar til en uforpligtende snak og en indledende dialog til jeres virksomheds næste digitale rejse.
Du kan fange os på vores kontaktmail [email protected] eller på telefon +45 6110 1337.
Lidt Lakrids
Lyngvej 2
9000 Aalborg
Tlf. 6110 1337
[email protected]