september 2024,

Hvad mener brugere er det vigtigste på din hjemmeside?

Tilbage til oversigten

For størstedelen af alle virksomheder er hjemmesiden deres vigtigste værktøj, når de skal nå ud til nye kunder – og det er ofte her dine potentielle kunder, får det første indtryk af dig, din virksomhed og brand.

At have en hjemmeside alene, er dog ikke nok for at konvertere dine bruger til nye kunder. Det er lige så vigtigt, at din hjemmeside er designet til din målgruppe og tager højde for deres brugsadfærd, ellers risikerer du at miste deres interesse = ingen konvertering.

Et godt webdesign begynder altid med et relativt simpelt spørgsmål: “Hvad er den vigtigste handling jeg ønsker at de besøgende skal foretage, når de lander på min hjemmeside?

Her er lidt fakta om hvad dine besøgende synes din hjemmeside bør indeholde:

62% mener, at kontaktoplysninger og en eller flere kontaktformularer på din hjemmeside et must.
19% mener, at en blog er vigtig. Men for din virksomhed vil en blog altså ikke kun gavne dine kunder, men også din SEO på søgemaskinen (Google). Kæmpe win win.
31% mener, at en Om os-side er et vigtigt element for netop at lære din virksomhed at kende.
30% mener, at en aktiv profil på de sociale medier er tillidsvækkende. Derfor skal en integration mellem din hjemmeside og Facebook eller instagram (eller andet relevant socialt medie) gerne være synlig.
20% mener, at fremvisning af cases, kundeanmeldelser og kundeudtalelser er vigtigt.
26% mener, at det tydeligt skal stå, hvor din virksomhed er placeret med adresse.
28% mener, at Live chat er et vigtigt element på din virksomheds hjemmeside.
27% mener, at det er vigtigt, at det er originale billeder, grafik og videoer der bliver brugt til dine produkter, medarbejdere eller stemningsbilleder.
10% mener, at nyhedsbrev er et must på en virksomheds hjemmeside.

”Men Jesper, skal jeg så blot begrænse min hjemmeside til disse 9 elementer?”

Selvfølgelig ikke.

Alt afhængig af din branche og forretningsbehov er der en lange række andre designintegrationer- og elementer, der bør betragtes som en prioritet.

I sidste ende er det vigtigt, at fortsætte med at teste dit webdesign over tid for at sikre, at det fortsat lever op til dine brugers adfærdsmønstre.

Jesper Guldhammer Klotzl, Front End Developer & Wordpress Specialist, Lidt Lakrids

Klar til at skaffe flere leads?

Vores team af eksperter er klar til at hjælpe jer med at tage jeres digitale løsninger til det næste niveau. Lad os gennemgå jeres behov og se, hvordan vi kan skabe innovative og effektive løsninger, der skiller jer ud i markedet.

Relaterede indlæg.

Besøgsundersøgelse

Hvor glad er du for kaffe?

Og ville du kigge forbi, hvis vi gav en kop? Vi vil nemlig gerne snakke om din virksomhed og dens behov.

🤮

nej tak

😞

Ej glad

😐

Ligeglad

🙂

ret glad

😍

Elsker
Kaffe*

Skal vi snakke vedligeholdelsesaftale?

Vi er klar til en uforpligtende snak og en indledende dialog til vedr. service og vedligeholdelse af dit website. Du kan fange os på vores kontaktmail [email protected] eller på telefon +45 6110 1337 eller via formularen nedenfor.

Skriv til os her

Skal vi snakke hosting?

Vi er klar til en uforpligtende snak og en indledende dialog til vedr. hosting af jeres løsning. Du kan fange os på vores kontaktmail [email protected] eller på telefon +45 6110 1337 eller via formularen nedenfor.

Skriv til os her