For størstedelen af alle virksomheder er hjemmesiden deres vigtigste værktøj, når de skal nå ud til nye kunder – og det er ofte her dine potentielle kunder, får det første indtryk af dig, din virksomhed og brand.
At have en hjemmeside alene, er dog ikke nok for at konvertere dine bruger til nye kunder. Det er lige så vigtigt, at din hjemmeside er designet til din målgruppe og tager højde for deres brugsadfærd, ellers risikerer du at miste deres interesse = ingen konvertering.
Et godt webdesign begynder altid med et relativt simpelt spørgsmål: “Hvad er den vigtigste handling jeg ønsker at de besøgende skal foretage, når de lander på min hjemmeside?“
Her er lidt fakta om hvad dine besøgende synes din hjemmeside bør indeholde:









”Men Jesper, skal jeg så blot begrænse min hjemmeside til disse 9 elementer?”
Selvfølgelig ikke.
Alt afhængig af din branche og forretningsbehov er der en lange række andre designintegrationer- og elementer, der bør betragtes som en prioritet.
I sidste ende er det vigtigt, at fortsætte med at teste dit webdesign over tid for at sikre, at det fortsat lever op til dine brugers adfærdsmønstre.